Fizyoterapi

Fizyoterapi, yaralanma, hastalık veya sakatlıktan etkilendiğinde hareket ve işlevin geri kazanılmasına yardımcı olur.

Fizik tedavi,insanların fiziksel sağlığını artırmak için manuel ve bazı makinaların yardımı ile fizyoterapist tarafından uygulanan bilimsel bir yaklaşımdır.

Fizik tedavi nedir?

Fizik tedavi,insanların fiziksel sağlığını artırmak için manuel ve bazı makinaların yardımı ile fizyoterapist tarafından uygulanan bilimsel yaklaşımlardır. Fizyoterapist uygulanan yeni yaklaşımlarla beraber vücudumuzda sonradan oluşan yada doğuştan gelen ortopedik veya nörolojik hastalık ve travmaların tedavisinde uygulanır. Günümüzde ilerleyen teknolojiyle birlikte yeni cihaz ve makinaların kullanılması fizyoterapistin iş gücünü azaltırken tedaviden daha hızlı sonuçlar almamızı da mümkün kılmıştır. Terapistin tercih ettiği tedavi şekline ortaya atılan yeni tedavi türleri veya geleneksel fizik tedavi yöntemleri seanslar sırasında kullanılabilir. Bunlar elektroterapi, manuel terapi, kupa terapi, g terapi, kayroprakti gibi tedavi yöntemleri günümüzde sıkça kullanılmaktadır. Tedaviye tamamlayıcı ve ileride önleyici olarak düzeltici egzersizleri de seanslarda genellikle görmemiz mümkündür. Hastanın tedavi sonrasında bu egzersizlere devam etmesi her zaman önerilir.

Fizyoterapi nasıl uygulanır?

Fizik tedavi seansı yani fizyoterapi; ilk olarak uygulanacak tedavinin ne olduğunu, bunun içinse ilk olarak hastanın hangi sağlık alanında probleminin olduğunu ve ne olduğunu tam anlamıyla tespit etmek gerekir.

Daha sonrasında fizyoterapist uygulayacağı modalitelerden hangi bölgesinde hangi fizyoterapi yaklaşımını uygulayacağını belirler. Örneğin; inflamasyon azaltmak yada kuvvetlendirme yapmak. Kısacası, fizyoterapist uygulama programını belirler ve belirlenen uygulama programını zaman diliminde uygun amaca göre planlar. Bununla beraber hastanın bu süreçte nelere dikkat etmesi gerektiği hakkında hastaya bilgilendirmede bulunur.

Help your neck pain
We can help you sciatic pain
We can help your knee
We can help your back pain

Fizik tedavi/ fizyoterapi hangi hastalık türlerine bakmaktadır?

Fizik tedavi/fizyoterapi ağrı, bel problemleri, sırt problemleri, omurga sorunları, boyun ağrısı, ortopedik, nörolojik, pediatrik, geriatrik gibi birimlerde rehabilitasyon veya tedavisel yaklaşımlarla hizmet vermektedir.

Fizyoterapistler gerektiğinde ayaktan, gerektiğinde yatan hastalara hizmet vermektedir. Gerekli durumlarda da hastanın ortamında kişiye göre fizyoterapi uygulanmaktadır.

Bel Fıtığı Nedir? Bel Fıtığı Neden Olur? Bel Fıtığı Belirtileri Nedir? Bel Fıtığı Nasıl Anlaşılır?

Bel fıtığı hastalarda omurlar arasındaki yumuşak dokunun yaralanmasıdır. Bel fıtığı dönemimizde en sık rastlanan omurga problemidir. Herniasyon diye adlandırılan fıtığın belirli bir şekli veya seviyesi yoktur. Kişiden kişiye değişir, günümüzdeki en büyük sorun her fıtığa aynı tedavinin uygulanmasıdır. Bel fıtığının dereceleri vardır ancak her hastanın klinik bulguları ve radyolojik görüntülemeleri önemlidir. Bu sebeble her kişinin fizyoterapi programı kendisine özeldir.

Bel fıtığı neden olur? Bel fıtığının çok farklı nedenleri vardır, bunlardan en bilineni ağır yük kaldırma ile beraber taşıdığımız kilolar çok önemlidir. Durağan ve hareketsiz bir yaşamda bel fıtığına yol açabiliyor, omurgayı tutan kasların hareketsizliğe bağlı güçsüz kalması sonucu omurga dejenere olabilir veya yırtılabilir. Duruş bozuklukları, gün içinde aşırı ayakta durma, oturuş bozuklukları, travma gibi durumlarda bel fıtığına yol açabilir.

Bel fıtığını nasıl teşhis ederiz? Bel fıtığında teşhis MR yöntemi ile koyulmaktadır. Bununla beraber fiziksel muayenede bulgular vermektedir. Bel fıtığının yerleşim yerine ve derecesine göre bel bölgesinde ağrı, bacaklarda ağrı, güçsüzlük, his kaybı gibi durumlar olabilir. Bu durumlarda mr sonuçlarını beyin sinir cerrahı ile beraber değerlendirmek daha hızlı çözüme yol açar.

Bel Fıtığı Tedavisi Nedir? Bel Fıtığı Ameliyatı Hangi Durumlarda Yapılır?

Bel fıtığında klinik bulgularda en önemli olan hastanın ana şikâyetinin ve güç kaybı olmasıdır. Fıtığın konumu ve sinire olan bası şekli önemlidir. Bazı hastaların hiç ağrı şikâyeti olmadığı halde bacaklarda güç kaybı olabilir ve bu durumlarda beyin sinir cerrahına başvurulmalıdır. Görüntüleme sonrasında tespit edilen fıtık eğer sinir basısı yoksa ağrı kontrol altına alınıp hasta bel fıtığı konusunda doğru egzersiz yöntemleri ile bu hastalıktan kurtulabilirisiniz. Bu konuda bir fizyoterapiste danışabilirsiniz.

Bel Fıtığı Ağrısına Ne İyi Gelir? Bel Fıtığı Egzersizleri? Bel Fıtığı Hareketleri?

Bel fıtığı ağrısında en iyi tedavi yöntemi fizyoterapist eşliğinde bire bir çalışmaktır.Bel fıtığına en iyi gelen tedavi metodu bununla beraber istirahattir. Doktorunuz belirlediği medikal çözüm önerilerine uymanız gerekmektedir. Sonrasında fizyoterapist eşliğinde kas kuvvetlendirme ve ağrı kontrolü üzerine bir tedavi planlaya bilirisiniz.

Bel fıtığında en önemli egzersizler karın ve kalça ile yapılan egzersizlerdir. Bununla beraber omurgayı esnetmek ve bel kaslarını uzatmak ağrılarımızı dindirebilir. Ancak bel fıtığı gibi bir rahatsızlığınız varsa mutlaka uzmanlar tarafından bir egzersiz planı oluşturulmalıdır.

Boyun Fıtığı Nedir? Boyun Fıtığı Belirtileri? Boyun Fıtığı Neden Olur?

Boyun fıtığı, boyun diskleri arasındaki yumuşak dokunun yaralanmasıdır. Boyun fıtığı olan kişilerde boyun ağrıları bununla birlikte sırta omuza veya kola vuran ağrılar olabilir, hastanın  en belirgin şikayeti ağrıdır. Boyun fıtığında kollarda uyuşma ve güç kaybı olabilir. Genelde postür ve duruş bozukluğuna bağlı boyun fıtığı oluşabilir. Daha çok ofis çalışanlarında masa başında bilgisayarla uzun vakit geçiren kişilerde görülmektedir. Günümüzde de telefon ile çok vakit geçiren kişilerde boyuna aşırı yük binmesinden kaynaklı görülmektedir.

Boyun Fıtığı Tedavisi Nedir? Boyun Fıtığı Egzersizleri Nedir? Boyun Fıtığı Nasıl Geçer? Boyun Fıtığı Yastığı Nedir?

Boyun fıtığında hastanın radyolojik bulguları incelendikten sonra hastanın klinik bulguları doğrultusunda hastaya özel tedavi belirlenmelidir. Akut ağrı ve spazm çözüldükten sonra hastanın kuvvetlendirme için egzersiz yapması gerekmektedir. Hayatımız uzun bir dönemini yatakta geçirdiğimiz için kullandığımız yastığın da önemi olmaktadır. Kişiye ve probleme özel yastık belirlenmelidir.

Boyun Fıtığı Baş Ağrısı Yaparmı?

Boyun fıtığı bazı durumlar da ağrıya sebebiyet verebilir ancak başka problemlerde mevcut olabilir bunun tespiti için görüntüleme ve bazı testler gerekmektedir. Ağrının sebebi fıtık kaynaklı değilse bir dolaşım bozukluğu olabilir bunun detaylı incenlenmesi gerekmektedir.

Boyun düzleşmesi nedir? Boyun düzleşmesinde egzersizler nelerdir?

Boyun düzleşmesi boyun omurlarının posizyonunun s kıvrımından çizgi şeklinde sıralama almasıdır. Servikal röntgenle teşhis edilebilir. Bu teşhis sonrasında hastanın egzersiz ile tedavi edilmesi gerekmetedir. Hasta bu süreçte bir fizyoterapistle görüşmeli ve bu konuda çözüme kavuşturmalıdır.